AL QURAN KAREEM

AL QURAN KAREEM
BACALAH DENGAN NAMA TUHANMU

Sunday, November 28, 2010

PERSIDANGAN MENTERI-MENTERI BESAR DAN KETUA-KETUA MENTERI NEGERI-NEGERI PAKATAN RAKYAT





Sidang ketua negeri Pakatan tak bincang p'raya

YAB Tan Sri Datuk Khalid Ibrahim - MB Selangor

Menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata keputusan sama ada negeri-negeri Pakatan Rakyat akan mengadakan pilihan raya negeri apabila parlimen dibubarkan akan ditentukan oleh pucuk pimpinan tertinggi parti masing-masing.

http://www.malaysiakini.com/news/149533

Hadi: Perbaiki kelemahan



Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang - Presiden PAS

Sementara itu, bagi presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, negeri-negeri Pakatan Rakyat perlu muhasabah atau memeriksa kelemahan dan kekuatan diri bagi membetulkan kesilapan dan menambah keyakinan rakyat negeri lain terhadap kepimpinan mereka.

http://www.malaysiakini.com/news/149555

'Pakatan perlu ofensif untuk tawan negeri-negeri lain'


YB Tuan Lim Kit Siang - Penasihat DAP


Persidangan Menteri Besar dan Ketua Menteri Negeri Pakatan Rakyat dilihat sebagai membawa kembali Pakatan Rakyat ke landasan yang betul bagi menawan Putrajaya, kata pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.

http://www.malaysiakini.com/news/149555


Pusat hakis hak negeri, dasar tidak pro rakyat
Harakahdaily


SHAH ALAM, 29 Nov: Menteri Besar dan Ketua Menteri negeri Pakatan Rakyat menyedari kebelakangan ini berlaku amalan Kerajaan Pusat yang semakin menghakis hak-hak negeri di sebalik pembuatan dasar-dasar yang tidak pro-rakyat.


YAB Tan Sri Datuk Khalid Ibrahim - Menteri Besar Selangor

 Di samping itu, berlaku keterbatasan kuasa negeri di sebalik amalan federalisme yang mendiskriminasikan negeri dan mereka mengakui ada beberapa kekangan kuasa dalam berhadapan dengan kuasa Pusat


http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29621:pusat-hakis-hak-negeri-dasar-tidak-pro-rakyat&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124


PERTAHAN KEYAKINAN RAKYAT :

Harakahdaily

SHAH ALAM, 29 Nov: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menggesa pemimpin Pakatan Rakyat supaya mempertahankan keyakinan rakyat kepada kerajaan negeri yang diperintah.


YAB Ustaz Dato' Azizan Abdul Razak - MB Kedah

Ini, katanya kerana Umno BN sentiasa berusaha untuk memecahkan keyakinan itu dan perpaduan di kalangan komponen Pakatan Rakyat menjelang Pilihan raya Umum ke-13 (PRU 13) nanti.

Beliau berkata, ini kerana Umno BN tahu bahawa kemenangan yang dicapai oleh Pakatan Rakyat pada Pilihan raya ke-12 lalu kerana perpaduan.

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29610:pertahan-keyakinan-rakyat&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124


Kenal siapa kawan, siapa lawan


Harakahdaily

SHAH ALAM, 29 Nov: Pemimpin Kerajaan Pakatan Rakyat sewajarnya mengambil berat berkenaan dengan ‘siapa kawan, siapa lawan’ setelah mendapat kuasa pemerintahan.



YAB Tuan Lim Guan Eng - KM Pulau Pinang

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, sekiranya perkara itu tidak dititkberatkan akan membawa kehancuran kepada diri sendiri.

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29612:kenal-siapa-kawan-siapa-lawan&catid=1:utama&Itemid=50


Nik Aziz: Umno punca masalah di Malaysia



YAB Tuan Guru Dato' Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat - MB Kelantan

Permuafakatan yang ikhlas dan saling hormat menghormati serta toleransi dalam agama yang diperjuangkan oleh negeri-negeri Pakatan Rakyat menyebabkan Umno berasa iri hati dan sedia melakukan apa saja untuk merobohkan ikatan teguh antara PKR, PAS dan DAP, lapor TVSelangor.

http://www.malaysiakini.com/news/149449


 

No comments:

Post a Comment